petek, 13. junij 2014

Jadran zelo intimno

To so bile Lauxove besede včeraj zvečer ob polni luni na pomolu v Prevlaki.
Da nam bo dano spoznati najintimnejše kotičke jadranske obale, do katerih navadni turisti, ki obiščejo hotele, kampe ali pa se prevažajo z jahto ali jadrnico, ne morejo.
Danes po zaključenem prvem dnevu vidim da je res tako.
Do Prevlake sta nas včeraj zapeljala Laux  in Grega ( hvala Urša :-) )
Fajn je bilo, lep dan in večer je bil.
Zjutraj pa po stisku rok vsi proti domu.
Onadva z avtom mi pa s kajaki.
Moram priznati, da se mi je za trenutek v misli prikradlo zavidanje, njuni udobni vožnji z avtom nazaj proti domu.
Ampak res samo za trenutek. Že naslednjega sem se zavedal kje sem in kaj me čaka za mojim hrbtom v vodi.
Čoln težek kot pras*** :-)
Ob rahlo vetrovnem že vročem jutru zaveslamo proti trdnjavi na rtu Oštro.
Prvi del, ki nas čaka je neugoden, ker ni možnosti umika ali pristanka na obali. Do Cavtata je namreč obala skalnata z strmimi in visokimi stenami do višine 80 m.
Edini možnosti za pristanek sta bili v vasici Molunat po 14 km veslanja in pa na plaži v uvali Šuplji kam po 26 km veslanja.
To je plaža, ki so si jo umetno v skalo naredili lokalni prebivalci.
Uspelo jim je narediti res prekrasen zalivček za fotografije z razglednic.
Ob dveh, ko smo prispeli, je sonce res pripekalo. Mi pa smo naše kajake zapeljali v turkizno morje in jih ustavili na drobnih kamenčkih.
Nekaj lokalcev je bilo že tam. Kasneje so prišli tudi osnovnošolski otroci iz bližnje vasi nad plažo.
Trije starejši domačini so nas lepo sprejeli in nam povedali vse o nastanku plaže, o včerajšnji nogometni tekmi Hrvaške z Brazilijo, o tem kateri znan slovenski politik prav tako obiskuje to skrito plažo, ter da se večkrat tu ustavljajo kajakaši na svojem veslanju po Jadranu. In zanimivo, so to skoraj sami Slovenci.
Pravijo, da bo držalo tisto o ludih Slovencih.
Ko smo v hladni senci jame potem za konec skuhali še kavo za enega od njih izvemo tudi, da je ta jama ob neurjih zalita z vodo in da valovi na tem delu, ko piha jugo dosežejo višino tudi 7 metrov.
Čisti SND - spoznavanje narave in družbe
Po pričakovanjih.
Danes bi po planu morali zaključiti v Dubrovniku. Preveslati cca 55 km, pa smo po preveslanih 42 km prikovani na majhnem otočku za Cavtatom.
Ravno ko smo nameravali prečiti iz Cavtata proti Dubrovniku, se je veter iz zmernega maestrala, ki nam je v prsa pihal popoldan, kar naenkrat na vsem lepem obrnil v burjo s hitrostjo cca 30 + km/h. Po belih valovih sodeč.
Tako da smo prekinili z veslanjem za danes in izkoriščamo vse udobnosti, ki nam jih nudi zaprta restavracija Adriana.
Poleg nas je zasidrana 115 m dolga jahta Luna, ki je razsvetljena skoraj tako kot Dubrovnik in Cavtat zdaj ponoči.
Vljudno smo zavrnili povabilo na zabavo na njej,  jutri nas le čaka še en dan veslanja in moramo nadoknaditi zamujeno. Potem pa zvečer spet poiskati dobro zavetje, za nedeljo je napovedan dež.
Tinček in Base sta utrujena že zaspala v naslonjačih. Jaz pa tudi grem zdaj.